Vi kommunicerar ett spel på planen

Att spela fotboll på tisdagsmornar har sina förtjänster. Ger flås, tränar tanken och testar ens mentala kraft. Jag kan även se det ur ett positioneringsperspektiv. Företag vill att dess kommunikation ska leda till positioneringar på marknaden, politiker vill positionera sig för att locka till sig väljare, media vill ha positioner för att skapa handlingskraft och mediakonsumenter. Det man spelar om är förtroendekapital.
Jag märker att med tröttheten blir min positionering mer defensivt inriktad, den följer ett inspel. Min position väljs för att vara defensiv, allt för att klara förtroendekapitalet jag redan byggt upp. Jag orkar inte vara offensiv utan värnar mer om förtroendekapitalet status quo. Jag vill ju inte gå bort mig. I början av spelet känns jag däremot mer fräsch, vill gärna trixa till det, sticka på djupet och ta chanser, är offensiv. Jag positionerar mig alltså för utspel, positionerar mig för att öka mitt förtroendekapital.

Om jag nu hade tillräckligt flås att orka att vara offensiv hela tiden, skulle jag välja att göra det då? Eller spelar jag spelet sämre då med tanke på mitt förtroendekapital, för hur högt kan det öka? Mina funderingar kan även vara uttryck för låg vätskenivå just nu…

Andra bloggar om: , ,

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s