P1 är inte bara en mycket sur lösning

Whatever U do U politicians, don´t take my P1 away from me! Är det ett tecken på min ålder eller att jag går igång på P1-program som t ex Språket, Filosofiska Rummet, Vågen och Vetenskapsradion Tekno. Vet fler som går igång på P1-program….lucky me.

Till o med UR kan få mig att fastna. Keith Fosters Living Room, jepp, count me in.

Å andra sidan, konkurrensen är inte direkt dödande. Radiokanaler med höga frekvenser (ni vet vilka) som flödar är ju så plain fucking boring. Liksom inget nytt under solen. En ständig upprepning i ett monotont tempo. Men det stora landet i väster kommer väl att vägleda oss även här, vare sig vi vill eller inte. Reklamradio och reklamTV är inte direkt vad som anses gött där borta. T o m the grejt american public börjar mer o mer föredra en föränderlig och förunderlig P1-kanal. Good for them, och jag myser.

Andra bloggar om: , , , ,

Annonser

2 reaktioner på ”P1 är inte bara en mycket sur lösning

  1. Hej,

    Det kan inte beskrivas hur förbannad jag blir på denna ”Tramsotainment” som nu hörs i P1, För kunde man lite på att det åtminstone var en viss verkhöjd på programmen i P1, det betyder inte att jag uppskattar allt som sändes där eller att delade alla åsikterna som presenterades där, och mycket gjorde mig irriterad, men du tar de defenetivt priset.

    Om jag vill höra om vilka bästa snackens för lördagskvällen är, eller hur nyansen på mina skor påverkar min värlsdbild, eller hur man lättast undviker förmycket ludd i naveln så verkar det finnas kanaler och frekvenser som mycket väl tillfredställer det behovet, det behöver väl inte
    sammal dem i just P1.

    Arghhhh, hjälp, snuttifiering är bara förnamnet.

    Vem i hela världen kan man lita på?

    /Erkki

  2. Ja, P1 genomgår en förändring. Hela Public Service verkar vara satt i ett ifrågasättande. Inget fel med det, men det verkar som om det råder taskig självkänsla och dåligt självförtroende hos Public-företagen. De verkar inte tro på sin egen verksamhet. De tror i stort att deras nya målgrupp är personer i ålder 16 – 24. Synd, för den målgruppen konsumerar i helt andra sammanhang och media. Men den stora sorgen i P1s fall är den nya koncentrationen i produktionsapparaten. Centrering mot Stockholm är bara förnamnet. Knappast mångfald, mer enfald.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s