Det börjar hända saker kring SJ:s reklamfilm och låten I don’t like Mondays. För er som missat storyn så se mitt tidigare inlägg.
Dagens Media har börjat nysta oxå, gissningsvis efter tips från undertecknad.
Hos Dagens Media ser du även reaktioner från Maria Ling, marknadskommunikativt ansvarig på SJ. Reaktioner som verkar tyda på en viss okunskap om sitt eget ansvar. ”- Vi tänker byta musik nästa gång den reklamfilmen går, vi kan väl ta en låt från Titanic kanske, eller Waterloo, där det gick åt lite fler, säger Maria Ling.” (med reservation att det är Dagens Media som återspeglar Marias ord) Jag förstår tillfullo kommentaren av Lars i ”Maria, för att vara en bra reklamköpare måste man kunna reklam själv. Inte minst för att agera vid situationer som den här. Dags att gå en kurs..?”.
Det hela är tragiskt med tanke på att det är stora reklamköpare i farten och det är hyllad reklambyrå som står bakom.
Tidigare poster i ämnet: Mer om SJ gör reklam för samt SJ gör reklam för…
Andra bloggar om: SJ, reklam, marknadkommunikation, KING, Boomtown, Geldof, reklambyrå, skolmassaker, columbinemedia, och annat intressant