Avgränsningen för vad som menas med ”folk” är avgjord. Den ligger på 1,6 promille. Är du en grupp som utgör minst 1,6 promille så är du ”folk”. Iallafall tycker ComputerSweden det.
Nåja, CS gör oss uppmärksamma på Didier Stevens Google Adwords-kampanj som pågått i sex månader där han via en annons uppmanar ”folk” att klicka på annonsen som uttryckligen säger:
Ser du var annonsen säger? Läs igen.
Enligt Didier så har annonsen visats 259 723 ggr varav det skett 409 klick. Hur många som är mänskliga klick och hur många som är bot-klick framkommer inte men Didier säger :
-I’ve also wondered if the click-throughs came from humans or from programs for click-fraud. I know that Google fights click-fraud in its Adwords program by observing click patterns. There are 416 hits in my logs and 409 clicks reported by Google, I think the 7 missing hits are bots that Google detected.
Hela historien hittar du hos Didier själv.
För dig som är gillar IT-säkerhet och framförallt tankar kring den mjuka sidan (mentalitet, tänkande, rutiner, arbetssätt) av problematiken tillika hårda lösningar hittar bättre saker hos Säkerligen Tänkvärt.
Andra bloggar om: IT-säkerhet, virus, adwords, google, didier