För dig som inte orkade läsa Jakob Nielsens senaste

Se till att vara intressant och to the point ovanför vikningen. Dina besökare kommer scrolla nedanför men bara om det ovanför, infomässigt och layoutmässigt, vittnar om schyssta saker under den kära vikningen. Det ska dofta informationsvärde. Gör du det rätt så slår även lång scrollning kortare innehåll med länkar till nästa avsnitt. Tvingar du besökaren att scrolla, tänk på att de bara har en viss mängd uppmärksamhetsbensin i tanken.

Slutligen, sluta gärna med en godbit längst ner på sidan.

So, there you have it.

Förvånande resultat? Knappast…

För er som orkar.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s